Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
SON DAKİKA
Hava Durumu
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

#Bursaspor

haberalmedya - Bursaspor haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Bursaspor haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

Bursaspor'da 2 yılda 1,6 milyar TL’lik borç kapatıldı Haber

Bursaspor'da 2 yılda 1,6 milyar TL’lik borç kapatıldı

Bursaspor Kulübü Başkanı Enes Çelik, kulübün mali durumuna ilişkin sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımlarda iki yıl içinde toplam borcun büyük bölümünün kapatıldığını ve kulübün borç yükünün 391 milyon TL seviyesine gerilediğini duyurdu. BURSA (İGFA) - Bursaspor Kulübü Başkanı Enes Çelik, sezon içerisinde yapılan tüm harcamalar ve kulübün güncel borç durumuna ilişkin şeffaf bir bilgilendirme paylaştı. “GÖREVE GELDİĞİMİZDE BORÇ 2 MİLYAR TL’NİN ÜZERİNDEYDİ” Başkan Enes Çelik, iki yıl önce göreve geldiklerinde kulübün toplam borcunun 2 milyar 12 milyon TL seviyesinde olduğunu hatırlatarak, bu süreçte önemli bir mali yeniden yapılanma gerçekleştirdiklerini ifade etti. Açıklamada, 22 Mayıs 2026 itibarıyla Bursaspor’un toplam borcunun 391 milyon 181 bin TL seviyesine gerilediğini belirten Çelik, hem geçmiş borçların büyük kısmının kapatıldığını, hem de mevcut yönetim dönemine ait yeni borç yükünün oluşmadığını vurguladı. ESKİ BAŞKAN ALİ AY İLE ANLAŞMA Açıklamada ayrıca kulübün eski başkanlarından Ali Ay ile yapılan anlaşmaya da değinildi. Bu kapsamda, nakit ödeme yapılmadan loca, sponsorluk ve reklam anlaşmaları karşılığında yaklaşık 165 milyon TL’lik alacağın silindiği, böylece kulübün mali yükünün azaltıldığı ifade edildi. “HEDEF BORÇSUZ BURSASPOR” Bursaspor Başkanı Enes Çelik, hedeflerinin Süper Lig’de borçsuz bir kulüp olarak yoluna devam etmek olduğunu belirterek, taraftar desteğinin sürece önemli katkı sunduğunu söyledi. Çelik, mali genel kurulda detaylı açıklamaların yapılacağını da duyurdu.

Bursa Osmangazi’de 19 Mayıs ruhu gençlerle yükseldi Haber

Bursa Osmangazi’de 19 Mayıs ruhu gençlerle yükseldi

Bursa'da Osmangazi Belediyesi’nin 19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı kapsamında düzenlediği etkinlikler, on binlerce vatandaşın katılımıyla büyük coşkuya sahne oldu. Şehreküstü Meydanı’ndan başlayan gençlik yürüyüşü, marşlar ve Türk bayrakları eşliğinde Osmangazi Meydanı’na taşarken, kutlamalar Poizi konseriyle zirve yaptı. BURSA (İGFA) - Osmangazi Belediyesi, 19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı kapsamında düzenlediği etkinliklerle Bursa’da bayram coşkusunu zirveye taşıdı. Gençlerin enerjisi, marşların heyecanı ve binlerce vatandaşın katılımıyla gerçekleşen etkinlikler, 19 Mayıs ruhunu Osmangazi’nin dört bir yanında hissettirdi. Büyük Önder Mustafa Kemal Atatürk’ün gençliğe armağan ettiği bu anlamlı günde, ellerinde Türk bayrakları taşıyan vatandaşlar ve gençler, marşlar eşliğinde tek yürek olarak yürüdü. Şehreküstü Meydanı’nda saat 19.19’da başlayan yürüyüş boyunca 19 Mayıs’ın bağımsızlık ruhu, birlik ve beraberlik duygusuyla birleşti. Gençlerin yoğun ilgi gösterdiği etkinlikte, cadde ve sokaklar bayram havasına bürünürken, kortej güzergahı boyunca vatandaşlar balkonlardan ve yol kenarlarından alkışlarla korteje destek verdi. Bursaspor taraftarının da katıldığı coşkulu kalabalığın, bando takımı eşliğinde Fevzi Çakmak Caddesi üzerinden yürüyüşü Osmangazi Meydanı’nda son buldu. Katılımcıların hep bir ağızdan söylediği marşlar, milli birlik ve beraberliğin en güçlü yansımalarından biri oldu. “BÜYÜK ÖNDER ATATÜRK ÇIKTIĞI YOLU CUMHURİYETLE TAÇLANDIRDI” 19 Mayıs coşkusunun caddelere sığmadığı yürüyüşe Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın’ın yanı sıra CHP Parti Meclis Üyesi Canan Taşer, CHP Osmangazi İlçe Başkanı Raşit Gürbüz, başkan yardımcıları, meclis üyeleri ve vatandaşlar katıldı. Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın, yaptığı açıklamada şunları kaydetti: “107 yıl önce Büyük Önder Mustafa Kemal Atatürk, 16 Mayıs’ta İstanbul’dan yola çıktı. Yolculuğunu Samsun’da karaya ayak basarak sonlandırdı ve o gün, işgal edilmiş yurdun dört bir yanını ‘Umutsuz durum yoktur, umutsuz insanlar vardır’ diyerek, en büyük umudu başta kendisinde ve Türk Milleti’nde bularak çıktığı bu yolu Cumhuriyetle taçlandırdı. Büyük Önder Mustafa Kemal Atatürk ve aziz şehitlerimizi saygıyla, rahmetle, minnetle anıyoruz. O gün o yolculuğu yapmasaydı, o gün başta kendisine ve Türk milletine güvenmeseydi, bizler bugün burada bu bayramı kutlayamıyor olacaktık. Bu coşkuyla bağımsızlığımızı, özgürlüğümüzü yaşayamıyor olacaktık. O yüzden bir kez daha başta Büyük Önder Mustafa Kemal Atatürk olmak üzere bütün aziz şehitlerimizi, bu ülke adına hayatını bir nebze düşünmeden veren herkesi saygıyla, minnetle anıyoruz. Ruhları şad olsun. 19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı’mız kutlu olsun.” BAŞKAN ERKAN AYDIN’DAN POİZİ’YE BURSASPOR ATKISI Yürüyüşün ardından Osmangazi Meydanı’nı dolduran 25 bin genç, ellerinde Türk bayraklarıyla 19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı coşkusunu doyasıya yaşadı. Konser öncesinde son dönemlerin popüler isimlerinden Poizi ile bir araya gelen Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın, sohbet ederek kendisine Bursaspor atkısı hediye etti. Konser alanını dolduran on binlerce genci de selamlayan Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın, “Büyük Önder Mustafa Kemal Atatürk, ‘Bütün ümidim gençliktedir’ diyordu. Dünyada gençlere hitap edilen tek bayram olan 19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı’mız kutlu olsun. Gençler sayesinde bizler de geleceğe umutla bakıyoruz, sizlerle birlikte daha nice güzel günlere diliyoruz.” ifadeleriyle gençlere seslendi. Coşkunun her adımda büyüdüğü kutlamaların finalinde son dönemlerin popüler isimlerinden Poizi sahne aldı. Gençlerin büyük ilgi gösterdiği konserde enerjinin bir an olsun düşmediği Osmangazi Meydanı’ndaki konserde, müzikseverler şarkılara hep bir ağızdan eşlik etti. Renkli görüntülere sahne olan konser boyunca gençler eğlenceli anlar yaşarken, 19 Mayıs’ın heyecanı müzikle birleşerek unutulmaz bir atmosfere dönüştü. Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın, konserin sonunda Poizi’ye hediye takdim etti. Poizi, 19 Mayıs’ın taşıdığı anlam ve değerlerinin bir kez daha güçlü şekilde hissedildiği etkinlikler nedeniyle Osmangazi Belediyesi’ne teşekkür ederek, tüm yurttaşların 19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı’nı kutladı. Havanın çok güzel olduğunu kaydeden Poizi, “19 Mayıs’a layık bir hava var. Yaz da geliyor, cıvıl cıvıl herkes. Gençlik ve spor bayramını iliklerimize kadar hissettiğimiz bir gün. İnşallah bütün gençlerimiz, bütün sporcularımız, hayallerindeki hedeflere ulaşırlar, verebileceğim en güzel mesaj bence bu. Bursaspor şampiyon da oldu, tebrik ediyoruz.” ifadelerini kullandı. Yaklaşık 2 saat süren konser boyunca bütün şarkılara hep bir ağızdan eşlik eden müzikseverler de bu özel akşam için Osmangazi Belediyesi’ne teşekkür etti.

Başkan Erkan Aydın’dan Bursaspor’a Tebrik Ziyareti Haber

Başkan Erkan Aydın’dan Bursaspor’a Tebrik Ziyareti

Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın, Osmangazi Belediyespor Kulübü Başkanı Fatih Karayılan ile birlikte Bursaspor Kulübü Başkanı Enes Çelik’e ziyarette bulundu. Kulüp binasında gerçekleşen buluşmada, geçtiğimiz sezon Nesine 2. Lig’de elde ettiği şampiyonluğun ardından Süper Lig hedefine bir adım daha yaklaşan ve bu sezon Trendyol 1. Lig’de mücadele verecek Bursaspor Kulübü’nün yarınlarına ilişkin istişareler gerçekleştirdirildi. “Aynı Sevinci Bursa’mıza Yaşatacaklarına İnancımız Sonsuz” Şampiyonluk vesilesiyle Bursaspor Kulübü’nü ve Başkan Enes Çelik’i tebrik eden Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın, yeni sezona dair başarı temennilerini iletti. Başkan Erkan Aydın, şöyle konuştu: “Bursaspor’umuz bu sene bizlere, tüm Bursa halkına hatta ülke çapında çok güzel bir başarı elde etti. Asıl hedef olan Süper Lig’e de bir adım daha yaklaştı. Bu sene de Trendyol 1. Lig’de kendilerine başarılar diliyoruz. Aynı sevinci, coşkuyu hem bizlere, hem Bursa’mıza yaşatacaklarına inancımız sonsuz. Biz de hem hayırlı olsun dileğinde bulunmak, hem de önümüzdeki sezon için başarılar dilemeye geldik. Başkanımıza, yöneticilere, futbolculara, antrenörlere ve tabii ki Bursaspor taraftarımıza, emeği geçen herkese yeni sezonda başarılar diliyoruz.” “Ait Olduğumuz Yere Bir Yılımız Kaldı” Bursaspor Kulübü Başkanı Enes Çelik de, tebrik ziyaretlerinden dolayı Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın’a teşekkürlerini sunarak “Ait olduğumuz yere bir yılımız kaldı. Yapılacaklarla alakalı, süreçle alakalı Bursaspor’umuza neler yapabiliriz, sağ olsun kendileriyle onunla ilgili istişarelerimizi yaptık. İnşallah önümüzdeki sene de Süper Lig’e çıkarken yine bekliyoruz.” ifadelerini kullandı. Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın, ziyaretin ardından Bursaspor Kulübü Başkanı Enes Çelik’e günün anısına özel Osmanlı askeri zırhı tasarımlı bir hediye takdim etti.

Bursa Osmangazi'den DMD Hastası Yağız Efe için çağrı Haber

Bursa Osmangazi'den DMD Hastası Yağız Efe için çağrı

DMD hastalığıyla mücadele eden Yağız Efe için başlatılan valilik onaylı tedavi kampanyası için çağrıda bulunan Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın “Bu çağrılara yurttaşlarımızın kayıtsız kalmayacağını düşünüyorum. Yağız Efe de tedavisini tamamlayıp, Bursaspor maçlarına gelecek.” diye konuştu. BURSA (İGFA) - Yağız Efe’nin sağlığına kavuşabilmesi için ailesi ve destekçileri tarafından başlatılan valilik onaylı kampanya devam ediyor. Bu kapsamda Yağız Efe ve ailesi, Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın’ı makamında ziyaret etti. Baba Mustafa erim, anne Hafize Erim, Yağız Efe’nin küçük kardeşi Mustafa Kemal Erim ve DMD Yağız Efe Kampanya İletişim ve Saha Sorumlusu Akif Gebeş’in de yer aldığı ziyarette Yağız Efe ile yakından ilgilenen Başkan Erkan Aydın, tedavi sürecine katkı sağlamak adına vatandaşlara dayanışma çağrısında bulundu. Kampanyanın yıl başından bugüne biraz ilerlediğini ancak yeterli seviyede olmadığını dile getiren Başkan Aydın, “Önümüzde bayram var, bu yakışıklı Bursasporlu nice bayramlara ulaşsın. Bütün ailelerin çocukları inşallah sağlık içerisinde, mutluluk içerisinde nice bayramlara ulaşsın. Yarın 19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı. Bu bayramları da kutlasınlar. Buradan bütün duyarlı vatandaşlara, iş insanlarına, hayırseverlere bir çağrı daha yapalım; Bursa’daki kampanyalar gerek SMA hastalarında, gerek DMD hastalarında genelde başarıyla sonuçlanıyor, inşallah Yağız Efe’de de bu iyi sonuca ulaşacağız. Bu çağrılara yurttaşlarımızın kayıtsız kalmayacağını düşünüyorum. Yağız Efe de tedavisini tamamlayıp, Bursaspor maçlarına gelecek.” dedi. KAMPANYA YÜZDE 29 SEVİYELERİNDE Yağız Efe’nin ailesi de, kampanyanın yüzde 29 seviyesinde olduğunu belirterek, yaklaşık olarak 150 gün gibi bir sürelerinin kaldığını, bu süreç içerisinde Yağız Efe’nin kampanyasını bitirmek durumunda olduklarını söyledi. Ziyaret esnasında Yağız Efe, Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın’a isminin yazılı olduğu ‘Timsah’ figürü hediye ederken, Başkan Aydın da Yağız Efe çeşitli hediyeler takdiminde bulundu. Valilik onaylı kampanya kapsamında bağış yapmak isteyen vatandaşlar için hesap bilgileri de paylaşıldı. Babası: Mustafa Erim IBAN: TR 3400 1340 0000 3760 2650 0024 Yağız Efe’nin kampanya sürecine ilişkin detaylara sosyal medya hesabı @dmdyagizefe üzerinden ulaşılabiliyor.

Başkan Özdemir’den Bursaspor’a tebrik ziyareti Haber

Başkan Özdemir’den Bursaspor’a tebrik ziyareti

Bursa'da Nilüfer Belediye Başkanı Şadi Özdemir, TFF 1. Lig’e yükselme başarısı gösteren Bursaspor’un Kulüp Başkanı Enes Çelik’i ziyaret ederek, takımın Süper Lig hedefine tam destek verdiklerini vurguladı. BURSA (İGFA) - Nilüfer Belediye Başkanı Şadi Özdemir, Bursaspor Kulübü Başkanı Enes Çelik’i Özlüce’deki İbrahim Yazıcı Tesisleri’nde ziyaret etti. Başkan Şadi Özdemir’e Nilüfer Belediye Başkan Yardımcıları Okan Şahin ve Mahmut Demiröz ile Nilüfer Belediye Meclis Üyesi Resul Tarman da eşlik etti. Bursaspor Kulübü Başkanı Enes Çelik’in ev sahipliğinde gerçekleşen görüşmede, takımın yakaladığı olumlu ivme ve kentin kulübe duyduğu güven konuşuldu. Şehrin en önemli marka değeri olan Bursaspor’un her zaman yanında olduklarını belirten Nilüfer Belediye Başkanı Şadi Özdemir, “Şampiyonluk ruhunu yeniden ortaya koyan Bursaspor’umuzun hedefini net olarak görüyoruz. Takımımızın en kısa sürede ait olduğu yer olan Süper Lig’e döneceğine inancımız tam. Bizim de bu süreçte kulübümüze güven tam, desteğimiz ise her zamankinden daha güçlü olacak” dedi. Ziyaretten duyduğu memnuniyeti dile getiren Bursaspor Kulübü Başkanı Enes Çelik ise şehrin desteğinin önemine dikkat çekerek, “Nilüfer Belediye Başkanı Şadi Özdemir’in bu ziyareti bizi mutlu etti. Şehrimizin tüm dinamikleriyle kenetlenmesi ve arkamızda durması en büyük motivasyon kaynağımız. Bu birliktelik ile omuz omuza vererek Bursaspor’u hak ettiği noktaya, Süper Lig’e yeniden taşıyacağız” diye konuştu.

Enes Çelik'ten transfer açıklaması Haber

Enes Çelik'ten transfer açıklaması

Bursaspor Başkanı Enes Çelik TSYD Bursa Şubesi ve bursadanhabervar.com'un düzenlediği kahvaltı organizasyonunda basın mensuplarıyla bir araya geldi. BURSA (İGFA) - Segesta Cafe’de düzenlenen toplantıda konuşan Başkan Enes Çelik, “Zaman kaybetmeden 1. Lig’e çıkmış olmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Ama işimiz bitmedi. Yolcuğumuz devam ediyor. Bu sene Süper Lig’e çıkmak için çalışmalarımızı devam ettiriyoruz. Transfer dönemi henüz başlamadı ama taraftarımız başladı zannediyor. Ligler devam ediyor. Geçtiğimiz seneler gibi kulüpten rica edip transferleri açıklamak olmuyor.” ifadelerini kullandı. Başkan Enes Çelik şöyle devam etti: “31 Mayıs’ta Mali Genel Kurulumuz olacak. Tüm verileri açık şekilde açıklayacağız. Burada da kendi dönemimizden bir sonraki döneme borç bırakmamak çok önemli. Geçen sene de bırakmamıştık. Bu çok önemli. Borcu arttırmamak bile ciddi bir veriyken biz eksilterek gidiyoruz. Diğer kulüplerden de ciddi anlamda görüşmek isteyen başkanlar oluyor. Elbette bunları gerçekleştirmemizde taraftarımızın çok büyük bir payı var. 2011’de şampiyon olduktan sonraki yol 21 bin forma satmıştık. Biz bu rakama 2 günde ulaşacağımız neredeyse.” Taraftarımız da sözünü tuttu.” diyerek sözlerine devam eden Başkan Enes Çelik, “Şampiyonluk için tebrik mesajları devam ederken, kombine bulamıyoruz mesajlarına döndü. Önümüzdeki sene Ocak-Şubat ayı gibi Süper Lig kombinelerini satışa çıkartacağız. Hazır şekilde kampa göndermek çok önemli. Planlamalarımız aynen devam ediyor.” dedi. Yabancı transferleriyle ilgili de dikkat çeken açıklama yapan Başkan Enes Çelik, “5 yabacı 2 yerli. Bonservisle alacağımız oyuncu sayısı 1 ya da 2 olacak. 12 milyon euroluk bütçe çalışmamız vardı.” ifadelerini kullandı. Transferlerle ilgili konuşan Enes Çelik, “Bir yabancı oyuncunun transferini bitirdik. Ancak ligleri devam ediyor. Mayıs’ın ortasında açıllayacağız. 2 oyuncu da bitme aşamasında. Yabancı oyuncuların da gelme sıcaklığı var. Avrupa’nın üst liglerinde oyuncular olduğu için Türkiye’de bir alt lige gelecekler. O yüzden rakam olarak biraz fazla istiyorlar. O lig farkı dezavantajını yaşıyoruz. Süper Lig’de devam edeceğimiz oyuncular olmasına dikkat ediyoruz. Süper Lig-Konferans Ligi seviyesinde oyuncular bakıyoruz. Lig ortalaması üzerinde olması için gayret gösteriyoruz. Dinamik bir süreç yaşıyoruz. Birçok takım hazır önerilen transferler yapıyor. Ama biz öyle yapmıyoruz. Elbette gelen mesajlara bakıyoruz. Bizim de ağırdan aldığımız süreçler oluyor. Daha iyisini buluyor muyuz diye. 27 Haziran’daki kampın ilk etabına %95 oranında transferi bitirmek. 1 kontenjan tutmak istiyoruz.” dedi. 7 futbolcu ile yolların ayrılacağını açıklayan Bursaspor Başkanı Enes Çelik, “Mevcut futbolcularımız müthiş performans gösterdiler. 7 oyuncu gelecek 7 oyuncu da gidecek. Kesinleşenler var, kesinleşmeyenler var. Minimum 7 oyuncu olacak. İstemeye istemeye ayrılacağız. Çok da sevdiğim kardeşlerim var. Elimde olsa tutarım. Ama Bursaspor’u düşünmemiz lazım. Profesyonellik bunu gerektiriyor.” şeklinde konuştu. Ali Ay’la ilgili görüşmenin önümüzdeki hafta cuma günü gerçekleşeceğini dile getiren Çelik, “Ali Ay’la bu hafta için randevu talep ettim. Önümüzdeki hafta Cuma günü görüşme gerçekleşteceğiz. Ondan sonraki hafta da açıklama yapacağız. Olumlu ya da olumsuz tüm detayları paylaşacağız.” ifadelerini kullandı. Bursaspor adının geçtiği her yerde kafaya oynamayalı.” diyerek basketbol şubesi hakkında konuşan Enes Çelik, “İlk 4’e 5’w oynayacak bir Bursaspor Basketbol olmalı. Ya tam yapmalı ya da hiç yapmamalı. Hem basketbol hem de futbolu yönetirken birçok kulüp perişan oluyor. Ayrı kurumsal kişilik olması önemli. Sezer başkanın da ciddi emeği var. Sene başında kendisiyle görüştüm. ‘Sponsorluklarla alakalı eğer netleşmeyen bir durum olursa tekrar bir araya gelelim ve çözüm üretelim’ demiştim. Kendisi de bize yük olmak istemedi ve sezon öyle başladı. Sezonun o şekilde başlaması doğru değildi. Krizler yaşandı ve destek olmaya çalıştık. Ligde de kaldı takım. Benim isteğim şu… Bursaspor tek takım olmalı. Bursaspor Basketbol’u sahiplenecek farklı gruplar da olabilir. Sezer başkanı da üzmeden Bursaspor’un daha başarılı olacağı bir şekilde TOFAŞ’la masaya oturulup güçlü bir yapı oluşturulmalı. Bu masanın oluşmasında elimizden geleni yapmalıyız. Bursa’nın tek güçlü takımla yola başlaması lazım. Gerekli girişimleri yapacağız.” dedi. Segesta Cafe'ye Özel Teşekkür Bursaspor Kulübü Başkanı Enes Çelik, TSYD ile Bursadanhabervar.com ortaklığında gerçekleştirilen organizasyona ev sahipliği yapan Segesta Cafe'nin sahipleri Sedat Huz ve ortağı Ufuk Aydın'a teşekkürlerini iletti. Sedat Huz ve Ufuk Aydın başkan Enes Çelik'e plaket hediye etti. Keyifli organizasyonun ardından Başkan Enes Çelik ve basın mensupları Segesta Cafe'nin bahçesinde hatıra fotoğrafı çektirdi.

Bursa'da Osmangazi Meclisi Mayıs oturumunu yaptı Haber

Bursa'da Osmangazi Meclisi Mayıs oturumunu yaptı

BURSA (İGFA) - Bursa'da Osmangazi Belediyesi’nin Mayıs Ayı Olağan Meclis Toplantısı, Osmangazi Belediye Başkan Vekili Sefa Yılmaz başkanlığında gerçekleştirildi. Saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunmasıyla başlayan meclis toplantısında gündem maddelerine geçmeden önce Şanlıurfa ve Kahramanmaraş’ta yaşanan okul saldırılarını kınayan Osmangazi Belediye Başkan Vekili Sefa Yılmaz “Geçtiğimiz ay Şanlıurfa ve Kahramanmaraş’ta bizleri derinden üzen okul saldırılarında hayatlarını kaybeden evlatlarımıza ve öğretmenlerine Allah’tan rahmet ve kederli ailelerine sabır diliyoruz. Acımız büyük ancak aynı acıların tekrarlanmaması için evlatlarımızın sağlıklı bir geleceğe huzur ve güven içerisinde yürümesi hepimizin öncelikli görevi.” diye konuştu. “OKULLARIMIZIN ÇEVRESİNDEKİ DENETİMLERİMİZİ ARTIRDIK” Bu kapsamda okullardaki çalışmaların devam ettiğini kaydeden Osmangazi Belediye Başkan Vekili Sefa Yılmaz “Sayın belediye başkanımızın liderliğinde Osmangazi Belediyesi olarak bu bilinçle okullarımızın çevresindeki denetimlerimizi artırdık. Zabıta ekiplerimiz öğrencilerimizin güvenliğini tehdit edebilecek unsurlara karşı kendi görev alanı çerçevesinde çalışmalarını titizlikle sürdürüyor. Milli Eğitim Müdürlüğümüz, okul yönetimlerimiz ve emniyet güçlerimizle iş birliği içerisinde çocuklarımızın güvenle eğitimine odaklanabileceği bir Osmangazi için kararlılıkla çalışmaya devam edeceğiz.” ifadelerini kullandı. “HER ZAMAN BURSASPOR’UMUZUN YANINDA OLMAYA DEVAM EDECEĞİZ” Geçtiğimiz ay boyunca Osmangazi Belediyesi tarafından gerçekleştirilen faaliyetleri meclis üyeleriyle paylaşan Başkan Vekili Sefa Yılmaz, Bursaspor’un elde ettiği şampiyonluğa da ayrı bir parantez açarak “Bursaspor’umuzun yeniden hak ettiği yerlere ilerlediğine inanıyoruz. Osmangazi Belediye Başkanımız Erkan Aydın öncülüğünde her zaman Bursaspor’umuzun yanında olmaya devam edeceğiz.” açıklamalarında bulundu. Mecliste gündeme taşınan Koza Han’daki ruhsat tartışmalarına ilişkin açıklık getiren Osmangazi Belediye Başkan Vekili Sefa Yılmaz, yasayı uygulamak mecburiyetinde kaldıklarını belirterek, “Yaklaşık 1 saat önce denmiş ki, kiracımız İlim Yayma Cemiyeti’nin kullandığı taşınmaz yarım saat önce Vakıflar tarafından mülkiyete alınmış. İlim Yayma Cemiyeti’nin bulunduğu bina Osmangazi Belediyesi’nin bütçesiyle karşılandı, bu vatandaşın emlak vergileriyle, belediye bütçesinden harcanan paralarla. Bu ve benzeri birçok yerlere vakıflar tarafından el konuluyor. Az önce de İlim Yayma Cemiyeti’nin bulunduğu bina da alınmış, hayırlı olsun. Vakıflar çok çalışıyor, bize yazıları gönderiyor, sadece Koza Han ile ilgili değil, Fidan Han, Pirinç Han, oralarla ilgili de çok yazı geldi. Biz de bu yazıların gerekliliklerini mecburen yerine getiriyoruz. Mesela geçen dönem alınan Koza Han ile ilgili kapatma kararları var ama uygulanmamış. Onların uygulanması bizden isteniyor. Biz de bu uygulamaları yapmak mecburiyetinde kalıyoruz. Bizim esnafımızı mağdur etmek gibi bir düşüncemiz yok, esnafımızın da mağdur olmaması için elimizden gelen gayreti gösteriyoruz. Bu çalışmalarla ilgili esnafımız mağdur oluyor ise onlar da mutlaka tepkilerini gereken yerlere göstereceklerdir ama biz yasa ne diyorsa onları harfiyen uygulamak zorundayız. Geçen dönemlerde neler yapılmış, şimdi neler yapılıyor, bunları karşılaştırın. Sorunun nereden kaynaklandığını çok net görürsünüz. Bize kurumlardan gelen bu yazıların gerekliliklerini yapmak zorundayız" diye konuştu. “GEÇEN DÖNEMLERİN FATURASINI BU DÖNEMLERE KESİYORLAR” 30 yıl, 20 yıl, 10 yıl önce yapılan imalatların şimdi kaldırılmasının istendiğini belirten Osmangazi Belediye Başkan Vekili Sefa Yılmaz, açıklamalarına şöyle devam etti: “Bizim hep serzenişte bulunduğumuz konu bu. Burada imalatlar bugün yapılmış imalatlar değil, geçmişte yapılmış imalatlar. O imalatların yapıldığı dönemde de Osmangazi Belediyesi vardı, burada belediye başkanı, ilgili birimler vardı. Bunlar kurum kararlarına aykırıysa o dönemde istenmiş olsaydı Koza Han’da, Fidan Han’da, Pirinç Han’da onlarca işyerleri ile ilgili biz bugün işlemleri yapmak zorunda kalmazdık. Geçenlerde yine kuruldan bize 1996 senesinde yapılmış bir kaçak inşaatın yıkımıyla ilgili yazı geldi, 1996 senesinde ben Osmangazi Belediyesi’nde encümen üyesiydim, imzam var. Yıkım kararını 1996 senesinde almışız, yıkımı 2026 senesinde uygulatıyorlar. Geçen dönemlerin faturasını bu dönemlere kesiyorlar. Yıllar öncesinde yapılmış imalatların, bugün topluca kaldırılmasını istediğiniz zaman esnaf bundan sıkıntı duyuyor, sorun yaşıyor. Koza Han’ın önemli bir kısmı vakıfların mülkiyetinde, diğer bir kısmı da vatandaşların mülkiyetinde. Bu konu tek başına Osmangazi Belediye’mizin alacağı kararlarla yürüyeceği bir sistem değil.” Mecliste gündemin bir başka maddesi vakıflar konusuna da değinen Yılmaz, Vakıflar Kanunu’nda 2008 yılında yapılan değişiklik ile 30. maddenin konulduğunu ve bu kanunun konma amacının enkaz halinde olan noktaların vakıflar aracılığıyla ayağa kaldırılması olduğunu söyledi. Başkan Vekili Sefa Yılmaz, söz konusu kanun baz alınarak belediyenin ayağa kaldırdığı ve bakımını yaptırdığı noktalara vakıfların da el koyduğunu dile getirdi.

HAZIRSAN BAŞLIYORUZ. KAYIT OL! HAREKETE KATIL! Haber

HAZIRSAN BAŞLIYORUZ. KAYIT OL! HAREKETE KATIL!

Bursa Valiliği ve Bursa Büyükşehir Belediyesi öncülüğünde Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü, İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Bursa Büyükşehir Belediyespor Kulübü, Bursa Kent Konseyi ve üniversitelerin iş birliğinde bu yıl ikincisi düzenlenecek ‘Bursa Uluslararası Spor Festivali’, 23 Mart-19 Mayıs tarihleri arasında kente büyük bir şölen yaşatacak. ‘Hareket eden Bursa, sağlıklı Bursa’ sloganıyla gerçekleştirilecek olan festival, Bursa’yı sporun, sağlığın ve dayanışmanın başkenti yapacak. Festival, iki ay boyunca parklar, meydanlar, okullar ve spor tesislerinde düzenlenecek yüzlerce etkinlikle Bursa’yı adeta açık hava spor alanına dönüştürecek. 18 BRANŞTA GENİŞ SPOR YELPAZESİ Türkiye’de yerel ölçekte düzenlenen en kapsamlı spor organizasyonlarından biri olan festivalle; badmintondan futbola, geleneksel Türk okçuluğundan hentbola, plaj voleybolundan satranca, sokak basketbolundan voleybola kadar 18 farklı branşta, 7’den 77’ye herkes sporun birleştirici gücüyle buluşacak. Bu yıl ilk kez şirketler ve kurumlar da festivale dahil olacak. Festival kapsamında alanında uzman spor insanları ve akademisyenlerle, sporcu beslenmesinden spor psikolojisine kadar birçok konuda söyleşiler de düzenlenecek. BAŞKAN BOZBEY’DEN 19 MAYIS ÖNERİSİ Atatürk Kültür Merkezi Merinos Yerleşkesi’ndeki tanıtım toplantısında konuşan Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey, “Önümüzdeki 19 Mayıs Gençlik ve Spor Bayramı’nı eskiden olduğu gibi tekrar stadyumda kutlamak gönlümüzden geçiyor. 19 Mayıs’ı coşkuyla 42.000 kişinin buluştuğu ve Bursaspor’un başarılar kazandığı alanda yapmak arzumuzdur. Güzel olur diye düşünüyorum” dedi. GEÇEN YIL 17 İLÇEDE 100 BİNİ AŞKIN SPORCU KATILDI Geçen yıl birincisi yapılan festivalin; henüz ilk yılında olmasına rağmen 17 ilçede ve 17 branşta 5.000’den fazla müsabaka ile 100 bini aşkın katılımcıyı sporla buluşturduğunu hatırlatan Başkan Mustafa Bozbey, Bursa Uluslararası Spor Festivali’nin her yıl üstüne katarak büyüyeceğini, daha fazla çocuğa, daha fazla gence ve daha fazla insana ulaşacağını söyledi. Festivalin, etkinliğin süresi, çeşitliliği ve kapsayıcılığı bakımından dünyanın en büyük ve en uzun soluklu organizasyonlarından biri haline geldiğini anlatan Başkan Mustafa Bozbey, “Yalnızca Bursamız için değil, Türkiye’ye de örnek olabilecek güçlü bir altyapı oluşturmuştur. Birçok belediye tarafından incelenen, örnek alınan ve model olarak değerlendirilen bir festivale dönüşmüştür” diye konuştu. “SPOR KENTİ KİMLİĞİNİ ÖNE ÇIKARMAYI HEDEFLİYORUZ” Bu yıl ikincisi düzenlenen festivalle; spor yapma alışkanlığı kazandırmayı, spor kültürünü yaygınlaştırmayı, çocuklara bireysel sporlarda özgüven, takım sporlarında ise ekip ruhunu aşılamayı amaçladıklarını aktaran Başkan Mustafa Bozbey, çocukların ve gençlerin en az bir spor ve en az bir sanat dalıyla mutlaka tanışması gerektiğinin de altını çizdi. Festivalin 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı ile 19 Mayıs Atatürk’ü Anma, Gençlik ve Spor Bayramı’nı kapsayan özel etkinliklerle taçlanacağını belirten Başkan Mustafa Bozbey, “Festivalle birlikte Bursamızı; sporu ve kültürü bir araya getiren, uluslararası alanda spor kenti kimliğiyle öne çıkan bir kent hâline getirmeyi hedefliyoruz. Festivalimiz; 17 ilçemizin tamamında okul öncesinden üniversiteye kadar tüm öğrencilerimizi, her yaştan vatandaşımızı ve bu yıl şirketler ile kurumları da kapsayacak” dedi. “HERKESİ BÜYÜK HAREKETİN PARÇASI OLMAYA DAVET EDİYORUZ” Kardeş şehirlerden gelen sporcuları festival kapsamında Bursa’da ağırlamanın heyecanını bir kez daha yaşayacaklarını anlatan Başkan Mustafa Bozbey, geçtiğimiz yıl 9 kardeş şehrin festivale katıldığını, bu yıl sayının daha da artacağına yürekten inandığını vurguladı. Buluşmanın sadece bir spor organizasyonu olmadığını; aynı zamanda kentler arasında dostluğu ve uluslararası dayanışmayı güçlendiren çok değerli bir köprü olduğunu da anlatan Başkan Mustafa Bozbey, “Bu anlayışla; herkesi bu büyük hareketin bir parçası olmaya davet ediyor ve hep birlikte ‘Hareket eden Bursa’ diyoruz. Festival boyunca sloganımızdan yola çıkarak; kentimizin parklarında, meydanlarında, tesislerinde de bu hareketi ve canlılığı oluşturacağız” diye konuştu. HEDEF: 150 BİN DOĞRUDAN KATILIMCI Festival kapsamında Bursa’nın fethinin 700. yılına yaraşır etkinlikler de düzenleneceğini belirten Başkan Mustafa Bozbey, her yaştan ve her kesimden Bursalıyı hareketli, sağlıklı ve aktif bir yaşam kültürüyle buluşturmayı hedeflediklerini söyledi. Bu yıl 150 bin sporcuya doğrudan ulaşmayı ve sporu Bursa’nın günlük yaşamının ayrılmaz bir parçası haline getirmeyi amaçladıklarını belirten Başkan Mustafa Bozbey, “Bursa Uluslararası Spor Festivali’nin her geçen yıl büyüyerek kentimizin güçlü bir geleneğine dönüşeceğine yürekten inanıyorum. Bursa Büyükşehir Belediyesi olarak sporu; erişilebilir, kapsayıcı ve yaşamın her alanına yayılan bir hak olarak görüyoruz. Bu anlayışla da sporu, hayatın her alanına yaygınlaştırmaya kararlılıkla devam edeceğiz. Çünkü biliyoruz ki hareket eden Bursa, sağlıklı Bursa’dır. Başta Bursa Valimiz Erol Ayyıldız olmak üzere organizasyonda emeği geçen herkese teşekkür ediyorum” dedi. Bursa Kent Konseyi Başkanı Prof. Dr. Ertuğrul Aksoy, bir toplumun geleceği için yapılacak en önemli yatırımlardan birisinin spor olduğunu vurguladı. Gençlerin varlığının ve sağlıklı bireyler olarak gelişmesinin ülkenin geleceği için çok önemli olduğunu söyleyen Aksoy, festivalde aktif olarak rol olmaktan büyük gurur duyduklarını belirtti. Gençlik ve Spor İl Müdürü Rahmi Aksoy, sporun tabana yayılması konusunda tüm kentin destek verdiği festivalin ikincisinin yapılmasını önemsediklerini belirtti. Festivalin düzenlenmesinde emeği geçenlere teşekkür eden Aksoy, spor sayesinde her şeyden önce insan sağlığının kazanıldığını ifade etti. Pozitif bağımlılıkların sayısını artırarak negatif bağımlılıklardan uzak durulabileceğini aktaran Aksoy, festivalle 17 ilçede Bursalıların harekete geçeceğini ifade etti. Bursa Ticaret ve Sanayi Odası Meclis Başkan Yardımcısı Metin Şenyurt, Uluslararası Spor Festivali’nin sporun hayatın kenarında kalan bir alan olmadığını, yaşamın tam merkezinde yer aldığını gösteren kıymetli bir buluşma olduğunu söyledi. Gençlerin spor sayesinde edindiği özgüvenin kentin rekabet gücünü besleyeceğini anlatan Şenyurt, festivalin hayata geçirilmesinde emeği geçenlere teşekkür etti. İl Milli Eğitim Şube Müdürü Mehmet Zorlu, bu harekete katılmaktan büyük memnuniyet duyduklarını ifade ederek festivalin düzenlenmesinde emeği geçenlere teşekkür etti. Konuşmaların ardından Bursa Uluslararası Spor Festivali’nin ilk kaydı, Bursa Büyükşehir Belediye Başkanı Mustafa Bozbey adına gerçekleştirildi.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.